Suomen perhe- ja pariterapiayhdistys

Suomen Perheterapiayhdistys on perustettu vuonna 1984. Vuodesta 2022 alkaen yhdistyksen nimi on Suomen perhe- ja pariterapiayhdistys ry. Yhdistyksen tarkoitus on kehittää perhe- ja pariterapiaa ja perhe- ja pariterapeuttista työskentelyä sekä tuoda esiin perhe- ja pariterapeuttisen työskentelyn vaikuttavuutta ja vahvistaa niiden asemaa ja käyttöä yhteiskunnassa. Tarkoitus on myös lisätä perhe- ja pariterapeuttien välistä yhteistyötä.

Tarkoituksen toteuttamiseksi yhdistys järjestää ja tukee koulutus-, tutkimus-,  tiedotus- ja julkaisutoimintaa sekä antaa asiantuntijalausuntoja omaan alaansa liittyvistä asioista.

Suomen perhe- ja pariterapiayhdistys julkaisee Perhe- ja pariterapia -lehteä, löydät sen täältä.

Perheterapialehden vuosien 2020–2021 ja Perhe- ja pariterapialehden vuoden 2022 ja 2023 lehdet voit lukea täältä. Lehdet ovat kaikille avoimia ja maksuttomia.

Uusin Ppt-lehden numero 3/2023 on julkaistu, voit lukea sen täältä.

Tervetuloa tutustumaan mielenkiintoisiin artikkeleihin, puheenvuoroihin ja kirja-arviointeihin!

Johtokunta 2024

Puheenjohtaja Tanja Pihlaja (Jyväskylä)
Perhe- ja pariterapian kouluttajapsykoterapeutti

YTM, työnohjaaja, STORy,TLT
tanja@tuntumaa.fi
050 5294 025

Varapuheenjohtaja ja tiedottaja Terhi Kotilainen (Tampere)
YTM, perhe- ja pariterapian kouluttajapsykoterapeutti
terhi@terapia-tyonohjaus.fi
044 2774 778

Yrittäjäverkosto ja pariterapiaverkosto J-P Salonen (Järvenpää)
sosionomi, pari- ja perheterapian kouluttajapsykoterapeutti
j-p-salonen@sanapukimo.fi
050 3372 227

Koulutus- ja tapahtumavastaava, kansainväliset asiat  sekä yhteistyö kouluttajien kanssa

Mia Kurtti (Tornio)

Psykiatrian sairaanhoitaja YAMK, pari- ja perheterapian kouluttajapsykoterapeutti

mia.is.kurtti@gmail.com

Svenska ärenden/ruotsinkieliset asiat, alueyhdistykset, pohjoismainen yhteistyö. Mia Montonen

Psykiatrian sairaanhoitaja, VTM, perhe- ja paripsykoterapeutti, työnohjaaja

mia.montonen@gmail.com

Julkisessa palvelujärjestelmässä toimivien verkosto sekä systeeminen toimintamalli. Ilkka Määttä (Järvenpää)
Nuorisotyönohjaaja, perhe- ja pariterapeutti
ilkka.maatta@outlook.com
044 9763 540

Perhe- ja pariterapialehti, eettisen toimikunnan pj. sekä tiedevastaava. Päivi Kangas (Alavus/Hämeenlinna)
PsT, TM, perhe- ja paripsykoterapeutti, psykologian, filosofian ja uskonnon aineenopettaja
paivikristiina.kangas@gmail.com
050 3421 442

Verkkosivujen päivittäjä sekä tapahtuma- ja koulutusvastaava

Juha Alakulppi (Pohjois-Pohjanmaa)

Psykiatrian sairaanhoitaja, KM, erityistason perheterapeutti, lehtori OAMK.

juha.alakulppi@gmail.com

045 6710 932

SOME-asiat

Jelena Suunitty (Varsinais-Suomi)

sähköposti: jelena.suuniitty@terveystalo.com

Johtokunnan ulkopuolinen toimihenkilö

Järjestösihteeri Elina Palonen
sihteeri@perheterapiayhdistys.fi
040 5336 240

Yhdistyksen osoite:

Puheenjohtaja Tanja Pihlaja

Kauppakatu 18 B4, 40100 Jyväskylä

Yhdistyksen Y-Tunnus: 0991310-5

Jäsenmaksu 40e / vuosi

Jäsenmaksu eläkeläiset 30e/ vuosi

Verkkolasku tiedot

Operaattori: Apix Messaging Oy (003723327487)

Verkkolaskuosoite: 003709913105

OVT-Tunnus: 003709913105

Vasemmalta: Päivi Kangas,Elina Palonen, Jelena Suuniitty, Mia Montonen, Tanja Pihlaja, J-P Salonen, Mia Kurtti, Terhi Kotilainen, Juha Alakulppi, Ilkka Määttä

Kannanotot: Voit pyytää yhdistyksen johtokunnan kannanottoja johonkin sinua askarruttavaan asiaan. Pyynnön voi osoittaa yhdistyksen puheenjohtajalle, järjestösihteerille tai johtokunnan jäsenille.

Kannanottojen arkisto